Brigáda u Šmudlů 21. - 23.5.2004

Na konec měsíce května si pro nás Šmudla připravil akci, jejíž hlavní náplní měla být brigáda u jeho babičky. Použil svoji oblíbenou výmluvu, že když mu s tím pomůžeme, zbyde mu potom více času v následujících měsících, a ten pak využije pro svou činnost v kmeni. Jako obvykle mu to prošlo:o)), a tak jsme se v pátek okolo páté hodiny sešli na klubovně.

Víkendová práce měla sestávat z broušení a následného natírání plaňkového plotu, jenž obepíná pozemek jeho babičky u jejího domku v Lipové u Šluknova. Jenže tento cíl nám chtělo zkomplikovat počasí. Venku totiž lilo jako z konve, a předpověď říkala, že to může být ještě horší. Bylo tedy na nás, účastnících, jak se rozhodneme. Možnosti byly podle Šmudly dvě: akci zrušíme, protože to stejně nemá cenu, anebo na chalupu pojedeme, ale protože tam nelze pracovat, budeme si muset zaplatit jídlo (původně mělo být zdarma od babičky jako odměna za odvedenou práci). Všichni (tedy Šmudla, Jožin, Stoupa a já) jsme se nakonec rozhodli pro druhou variantu, protože už jsme si víkend pro tento účel zabrali, a tak je škoda to teď zahodit. Dohodli jsme se, že víkend strávíme v naprosté pohodě, hraním her, požíváním různorodých laskomin a vyprávěním příběhů z našeho mládí. S tím jsme také vyrazili.

Cestovalo se auty, protože Šmudla potřeboval odvézt zásoby a nám ostatním se nechtělo trávit celý den ve vlaku. Já jsem jel se Šmudlou v jeho Favoritu, Jožin vezl ve své stopětce Stoupu. Každý jsme se vydali jinou cestou, protože Stoupa ještě potřeboval něco doma a taky Jerry chtěla při té příležitosti svézt. Tak si tak jedeme se Šmudlou kolem krásnobřezenského zámku, když zazvoní telefon, volá Jožin a ať přijedeme k Penny marketu, že mu prý upadlo kolo. Nechápavě jsme se na sebe podívali a otočili to zpět do Krásňáku.

U zmíněného obchodu nás čekal zajímavý pohled. Uprostřed křižovatky tam stálo Jožinovo auto, pouze se třemi koly. To levé zadní ulétlo zčistajasna někam do křoví. Snad nějakej vadnej šroub nebo co, já tomu nerozumim:o)) Vtipný je, že auto bylo čerstvě po technický:o)) No, Jožin zavolal tátovi a abych dlouho nenapínal - půjčil mu auto svoje (starší Renault) a akce se tak mohla uskutečnit. Pak už to šlo ráz na ráz. Po ose Děčín - Hřensko - Bad Schandau - Dolní Poustevna - Lipová jsme dorazili okolo osmé hodiny večerní k babičce, dali si večeři a uvelebili se na půdě. Pak jsme si dlouho do noci povídali, něco snad i hráli, no kdo si to má přesně po těch měsících pamatovat.

Ráno nás čekal menší šok. Šmudla začal rozdělovat práci, což bylo zcela v rozporu se schváleným plánem Spát - jíst - hrát, ale on si to nedal vymluvit, a tak jsme celý den, s malinkými přestávkami na jídlo brousili plot (polední klid jsme si vydobili násilím). V tomto tempu proběhla celá akce. Aspoň že se to do neděle stihlo. Sobotní večer byl podobný jako páteční, takže už jen krátce. V neděli po obědě jsme vyrazili směr Ústí. Všechna auta to přežila bez úhony, takže to dobře dopadlo.

Akce to nebyla špatná, hlavně pro ty, co rádi pracují (byl tam někdo takový?). Pozitivní bylo, že nás nakonec přišla levně. Příště už ale Šmudlovi nenaletím:o))

Jiří Škoda - Zip
info o autorovi | poslat vzkaz